Koduleht on kasulik ja ideaalne info vahendaja veebis, aga kas selle haldaja ise teab tema kodulehte kasutatakse?
1. Lisame kodulehele nupu
Inimesed on erinevad, aga kodulehte kuvatakse üldiselt kõigile samamoodi. Kui loome kodulehele sisu, siis tekib alati küsimus kas külastaja saab sellest aru.
2. Vaatame, kas nupule klikiti
Võtame appi lihtsa talupoja loogika ja hakkame jälgima. Jälgimiseks saame väga edukalt kasutada Google Analytics funktsionaalsust ja lisame igale soovitud nupule “jälgimisanduri”. Kui inimene nupule klikib, siis saadame info edasi ja saamegi teada kui palju nupule klikiti.
Teeme asja puust ja punaseks
Paneme tänaval pingi kõrvale mütsi maha ja hakkame jälgima mitu inimest mütsi pingile tagasi tõstab.
Kujutame ette, et mööda kõndis 25 inimest ja 15 inimest tõstsid mütsi pingile.
Õnnestumise protsent = 15 * 100 / 25 ehk 60% inimestest tõstsid mütsi tagasi.
Mida selle infoga peale hakata?
Selle infoga saame hetkel teada ainult, et 60% külastajatest tundis nupu vastu huvi. Vaatame asja nüüd täpsemalt. Meil on olemas Google Analytics, mille abil hakkame vaatama kes need inimesed täpsemalt on.
Oletame, et meid huvitavad parameetrid:
- vanus
- sugu
- linn
- kuidas kodulehele jõuti?
- kas sooritati ost või tehti päring?
Näiteks kui meie toode on suunatud vanusele 18 kuni 25 ja nupule vajutavad 95% inimesed, kelle vanus jääb üle 40 aasta ja vanad, siis järelikult see nupp ei toimi päris nii nagu ootasime.
Nüüd on sul natukene aimu kui pisikeste detailide abil saame järeldada kas ja kui palju võib mõni nupp sinu kodulehel toimida.
Comments are closed.